La complexitat de construir una marca des de zero no és pas poca cosa.
En essència, es podria dir que brànding és la forma en què un producte o servei viu en els cors i les ments dels seus clients. Dit d’aquesta manera, el discurs està ple d’intangibles.
Sabent això, des del punt de vista del creatiu d’una agència, el repte pot ser majúscul perquè implica diverses disciplines i tasques a realitzar de diferent índole.
Amb la intenció de crear una percepció, positiva i sòlida per part de la ment dels consumidors i per tant impactar en la ment i cor dels futurs clients, cal gestionar un conjunt d’accions que impliquen posicionament, propòsit i valors de marca per a crear connexions conscients e inconscients que influeixin en les persones, tot això molt abans de posar-se a dissenyar.
El brànding, sobretot, implica coneixement. Conèixer en profunditat l’empresa, els seus valors, els seus objectius i conèixer la competència en profunditat també.
Amb tot aquest coneixement és quan de veritat pots començar el procés creatiu que et pot portar crear una marcar estèticament coherent amb tot aquest coneixement adquirit i sobretot amb un propòsit.